ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ - Έως 21/11 αιτήσεις ενίσχυσης επιχειρήσεων Ημαθίας, Πέλλας, Κοζάνης, Καστοριάς, Φλώρινας, Λάρισας λόγω παγετού

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • Έως 21/11 αιτήσεις ενίσχυσης επιχειρήσεων Ημαθίας, Πέλλας, Κοζάνης, Καστοριάς, Φλώρινας, Λάρισας λόγω παγετού

14 Νοεμβρίου 2022

Έως 21/11 αιτήσεις ενίσχυσης επιχειρήσεων Ημαθίας, Πέλλας, Κοζάνης, Καστοριάς, Φλώρινας, Λάρισας λόγω παγετού

 

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, τέθηκε σε λειτουργία η εφαρμογή για κατάθεση αιτήσεων για ενίσχυση επιχειρήσεων που υπέστησαν μεγάλες οικονομικές απώλειες λόγω Covid-19 που επιτάθηκαν από τους παγετούς του 2021, έως τις 21.11.2022, στις Περιφερειακές Ενότητες Ημαθίας και Πέλλας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στις Περιφερειακές Ενότητες Κοζάνης, Καστοριάς και Φλώρινας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν αίτηση για τη χορήγηση της ενίσχυσης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» της Α.Α.Δ.Ε (https://www.aade.gr/mybusinesssupport ).

Ενώ η υποβολή του απαιτούμενου δικαιολογητικού για την ενίσχυση των εν λόγω επιχειρήσεων έχει περιθώριο έως τις 30.11.2022.

Στην σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση με αριθμό 164552 ΕΞ 2022, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ B' 5769/10-11-2022, μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής:

Δικαιούχοι

1. Δικαιούχοι - λήπτες της ενίσχυσης είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών, οι οποίες είναι υποκείμενες σε Φ.Π.Α. κατά την 31η Δεκεμβρίου 2021, οι οποίες έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα στις Περιφερειακές Ενότητες Ημαθίας και Πέλλας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στις Περιφερειακές Ενότητες Κοζάνης, Καστοριάς και Φλώρινας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας της Περιφέρειας Θεσσαλίας και λειτουργούν νομίμως, και πληρούν σωρευτικά τα κριτήρια της επόμενης παραγράφου, με εξαίρεση τις ακόλουθες:

αα) Επιχειρήσεις που απασχολούσαν περισσότερους από χίλιους (1.000) εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά την 1η Απριλίου 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ»,

ββ) Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ) που αποτελούν αμιγώς δημοτικές, διαδημοτικές, διακοινοτικές, διανομαρχιακές, κοινοτικές και νομαρχιακές επιχειρήσεις, δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις, δημοτικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, ενώσεις προσώπων διαχείρισης κτιρίων, επιτροπές εράνων, ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού, κοινοπραξίες, διεθνείς οργανισμοί και πολιτικά κόμματα,

γγ) επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών μετά την 1η Οκτωβρίου 2020.

2. Οι επιχειρήσεις της προηγούμενης παραγράφου πρέπει να πληρούν τα κάτωθι κριτήρια:

α) Έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα στις Περιφερειακές Ενότητες Ημαθίας και Πέλλας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στις Περιφερειακές Ενότητες Κοζάνης, Καστοριάς και Φλώρινας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας της Περιφέρειας Θεσσαλίας, λειτουργούσαν νομίμως κατά την 1η Απριλίου 2021 και έχουν πληγεί οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του COVID-19 και έχουν υποβάλει εκδήλωση ενδιαφέροντος στην πλατφόρμα «myBusinessSupport», σύμφωνα με την υπό στοιχεία 75244 ΕΞ 2022/31.05.2022 απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Β' 2760).

β) Έχουν ενεργό κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) κατά την 31η Δεκεμβρίου 2021 έναν από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΙΙ, το οποίο και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας, ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 31η Δεκεμβρίου 2021 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΙΙ, όπως αυτά προκύπτουν από την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (έντυπο Ε3) για το φορολογικό έτος 2021, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ κατά την 31η Δεκεμβρίου 2021.

Ειδικά επιχειρήσεις που τηρούν διαχειριστική χρήση διαφορετική από τη διαχειριστική χρήση που λήγει την 31η Δεκεμβρίου, έχουν ενεργό κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) κατά την 30ή Ιουνίου 2021 έναν από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΙΙ, το οποίο και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας, ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 30η Ιουνίου 2021 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΙΙ, όπως αυτά προκύπτουν από την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (έντυπο Ε3) για το φορολογικό έτος 2020, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ κατά την 30ή Ιουνίου 2021.

γ) Έχουν παραλάβει ή μεταφέρει πυρηνόκαρπα και γιγαρτόκαρπα αγροτικά προϊόντα κατά το έτος 2020 σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% του συνόλου των παραλαβών ή μεταφορών τους και στην περίπτωση επιχειρήσεων υλικών συσκευασίας ότι έχουν πωλήσει υλικά συσκευασίας που προορίζονται για συσκευασία πυρηνόκαρπων και γιγαρτόκαρπων σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% του συνόλου των πωλήσεων υλικών συσκευασίας τους.

δ) Απασχολούσαν κατά την 1η Απριλίου 2021 ή κατά την 31η Αυγούστου 2021 τουλάχιστον δύο (2) άτομα σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης ή τέσσερα (4) άτομα σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, συμπεριλαμβανομένων και των εποχικών εργαζομένων, σύμφωνα με το σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ».»

ε) Έχουν υποβάλει τις δηλώσεις φόρου εισοδήματος και Φ.Π.Α., εφόσον είχαν κατά νόμο υποχρέωση να τις υποβάλουν, ως εξής:

αα) έχουν υποβάλει τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος για τα φορολογικά έτη 2018, 2019, 2020 έως την προηγούμενη μέρα από την έναρξη ισχύος της υπό στοιχεία 75244 ΕΞ 2022/31.05.2022 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Β' 2760),

ββ) έχουν οριστικοποιήσει την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (έντυπο Ε3) για το φορολογικό έτος 2021, ανεξάρτητα από την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων, έως την προθεσμία της παρ. 2 του άρθρου 2 της υπό στοιχεία 75244 ΕΞ 2022/31.05.2022 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Β' 2760) και το αργότερο ως και την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2021, ενώ ειδικά για επιχειρήσεις που τηρούν διαχειριστική χρήση διαφορετική από τη διαχειριστική χρήση που λήγει την 31η Δεκεμβρίου, να έχουν οριστικοποιήσει το έντυπο Ε3 για το φορολογικό έτος 2020, έως την προηγούμενη μέρα από την έναρξη ισχύος της υπό στοιχεία 75244 ΕΞ 2022/31.05.2022 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Β' 2760),

γγ) έχουν υποβάλει όλες τις δηλώσεις Φ.Π.Α. για την περίοδο από 1η Ιανουαρίου 2018 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021, έως την προηγούμενη μέρα από την έναρξη ισχύος της υπό στοιχεία 75244 ΕΞ 2022/31.05.2022 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Β' 2760).

στ) Δεν έχουν τεθεί σε αδράνεια από την 1η Ιανουαρίου 2021 μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που τηρούνται στο φορολογικό μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) ή από την υποβολή μηδενικών δηλώσεων Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) καθ' όλη την περίοδο αυτή.

ζ) Δεν έχει ανασταλεί, μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής ισχύος της παρούσας, η χρήση του ΑΦΜ της επιχείρησης για τη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών σύμφωνα με την απόφαση ΓΓΔΕ ΠΟΛ.1200/2015, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει (εξαφανισμένος έμπορος), όπως αυτό προκύπτει από το φορολογικό μητρώο της Α.Α.Δ.Ε..

η) Παρουσιάζουν είτε (α) μείωση των αποτελεσμάτων προ φόρων του έτους 2021 κατά 20% τουλάχιστον σε σχέση με τα αποτελέσματα προ φόρων αναφοράς, όπως ορίζονται στην παρ. 7 του άρθρου 2, είτε (β) μείωση των ακαθάριστων εσόδων του έτους 2021 κατά 20% τουλάχιστον σε σχέση με τα ακαθάριστα έσοδα αναφοράς, όπως ορίζονται στην παρ. 9 του άρθρου 2.

Ειδικά επιχειρήσεις που τηρούν διαχειριστική χρήση διαφορετική από τη διαχειριστική χρήση που λήγει την 31η Δεκεμβρίου και δεν έχουν υποβάλει δήλωση φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων ή την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (έντυπο Ε3) για το φορολογικό έτος 2021, παρουσιάζουν είτε (α) μείωση των αποτελεσμάτων προ φόρων του έτους 2020 κατά 20% τουλάχιστον σε σχέση με τα αποτελέσματα προ φόρων αναφοράς, όπως ορίζονται στην παρ. 7 του άρθρου 2, είτε (β) μείωση των ακαθάριστων εσόδων του έτους 2020 κατά 20% τουλάχιστον σε σχέση με τα ακαθάριστα έσοδα αναφοράς, όπως ορίζονται στην παρ. 9 του άρθρου 2.

Κατά τον ως άνω υπολογισμό διενεργείται στρογγυλοποίηση των ποσοστών μείωσης, στο δεύτερο ποσοστιαίο δεκαδικό ψηφίο.

θ) Δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α' 137).

ι) Είναι υπόχρεες σε τήρηση και έκδοση λογιστικών αρχείων.

ια) Δεν δραστηριοποιούνται στους τομείς της πρωτογενούς γεωργικής παραγωγής, της αλιείας ή της υδατοκαλλιέργειας ως ορίζονται στο άρθρο 2 και σε περίπτωση επιχειρήσεων με μικτή δραστηριότητα οι δικαιούχοι διασφαλίζουν με κατάλληλα μέσα, όπως η τήρηση χωριστών λογαριασμών ότι η παρούσα ενίσχυση δεν χρησιμοποιείται για τη μη επιλέξιμη δραστηριότητά τους.

Ύψος ενίσχυσης

1. Το ύψος της ενίσχυσης προσδιορίζεται τυποποιημένα, ως ακολούθως:

Ενίσχυση = (Αποτελέσματα προ φόρων αναφοράς -Αποτελέσματα προ φόρων 2021) χ 50%, όπου αποτελέσματα προ φόρων 2021 και αποτελέσματα προ φόρων αναφοράς, όπως ορίζονται στην παρούσα απόφαση.

Ειδικά για επιχειρήσεις που τηρούν διαχειριστική χρήση διαφορετική από τη διαχειριστική χρήση που λήγει την 31η Δεκεμβρίου και δεν έχουν υποβάλει δήλωση φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων ή την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (έντυπο Ε3) για το φορολογικό έτος 2021:

Ενίσχυση = (Αποτελέσματα προ φόρων αναφοράς -Αποτελέσματα προ φόρων 2020) χ 50%, όπου αποτελέσματα προ φόρων 2020 και αποτελέσματα προ φόρων αναφοράς, όπως ορίζονται στην παρούσα απόφαση.

2. Με την επιφύλαξη των προϋποθέσεων του άρθρου 5 της παρούσας, η ενίσχυση που προκύπτει από την παρ. 1 του παρόντος άρθρου δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ ή το ποσό των 100.000 € για επιχειρήσεις που εκτελούν οδικές εμπορευματικές μεταφορές για λογαριασμό τρίτων και δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ. Σε περίπτωση επιχειρήσεων που τα αποτελέσματα προ φόρων 2021 είναι μεγαλύτερα των αποτελεσμάτων αναφοράς, τότε το ποσό της ενίσχυσης ορίζεται σε ποσό πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ.

Έλεγχος σώρευσης

1. Το συνολικό ποσό ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει κατά την τελευταία τριετία με βάση οποιοδήποτε Κανονισμό de minimis (EK 1407/2013, 1408/2013, 717/2014) από οποιοδήποτε πρόγραμμα, ελέγχεται σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης, με την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 2 της παρούσας, σύμφωνα με τον ορισμό της παρ. 2 του άρθρου 2 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθμ. 1407/2013, και δεν δύναται να υπερβεί το ποσό των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ συμπεριλαμβανομένης της αποζημίωσης της παρούσας και στην περίπτωση που η επιχείρηση εκτελεί οδικές εμπορευματικές μεταφορές για λογαριασμό τρίτων το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. H ενίσχυση της παρούσας δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται για την απόκτηση οχημάτων οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

2. Σε περίπτωση επιχειρήσεων που ασκούν δραστηριότητες για τις οποίες ισχύουν διαφορετικά ανώτατα όρια de minimis, διασφαλίζουν με κατάλληλα μέσα όπως ο διαχωρισμός των δραστηριοτήτων ή η διάκριση των στοιχείων του κόστους, την τήρηση των εν λόγω ορίων. Τα ανωτέρω ποσά είναι ακαθάριστα, πριν την αφαίρεση τυχόν φόρων ή επιβαρύνσεων.

3. Για το σκοπό του παρόντος άρθρου κατά την υποβολή της αίτησης η οποία επέχει θέσει υπεύθυνης δήλωσης συμπληρώνονται όλες οι ενισχύσεις ήσσονος σημασίας τις οποίες έλαβε βάσει των Κανονισμών ΕΕ 1407/2013, 1408/2013 και 717/2014 η οικεία επιχείρηση και οι επιχειρήσεις που συνιστούν ενιαία επιχείρηση με αυτήν, κατά την έννοια των ως άνω Κανονισμών, κατά το οικονομικό έτος δημοσίευσης της παρούσας απόφασης και κατά τα δύο προηγούμενα οικονομικά έτη.

4. Ο έλεγχος της σώρευσης διενεργείται σε πρώτη φάση αυτόματα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myBusinessSuppport με βάση τα σχετικά στοιχεία που υποβάλει η επιχείρηση κατά την αίτηση, και το ύψος της ενίσχυσης που λαμβάνει βάσει της παρούσας προσαρμόζεται ανάλογα, ώστε να μην οδηγεί σε υπέρβαση των κατά περίπτωση ανωτέρω ορίων. Σε περίπτωση υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης, στο πλαίσιο της παρούσας, από περισσότερες ή όλες τις επιχειρήσεις που συνθέτουν ενιαία επιχείρηση, με την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 2 της παρούσας και εφόσον, κατόπιν διασταύρωσης των σχετικών αιτήσεων, διαπιστωθεί ότι το συνολικό ποσό που αιτούνται οι εν λόγω επιχειρήσεις υπερβαίνει τα ανώτατα κατά περίπτωση όρια του παρόντος άρθρου, το ύψος της ενίσχυσης για κάθε μία από αυτές μειώνεται αναλογικά, με βάση το αιτούμενο από κάθε μία επιχείρηση ποσό, προκειμένου το συνολικό εγκριθέν ποσό ενίσχυσης ανά ενιαία επιχείρηση να μην υπερβαίνει τα εν λόγω όρια.

5. Επιπλέον, διενεργείται αυτοματοποιημένος απολογιστικός έλεγχος με βάση τα συνολικά στοιχεία για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας της τελευταίας τριετίας, στο Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης ενισχύσεων ήσσονος σημασίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με ευθύνη της αρμόδιας υπηρεσίας για την τήρηση του εν λόγω συστήματος.

6. Η Α.Α.Δ.Ε. θέτει στη διάθεση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (Γ.Δ.Ο.Υ.) του Υπουργείου Οικονομικών και της Διεύθυνσης Κρατικής Αρωγής, όλα τα απαραίτητα στοιχεία και κάθε πληροφορία σχετική με την εφαρμογή της παρούσας που τηρούνται στην πλατφόρμα «myBusinessSupport».

Διαδικασία υποβολής αίτησης

1. Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν αίτηση για τη χορήγηση της ενίσχυσης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» της Α.Α.Δ.Ε. (https://www.aade.gr/mybusinesssupport).

2. Οι αιτήσεις υποβάλλονται έως και την 21η Νοεμβρίου 2022.

3. Κατά την αίτηση, η επιχείρηση δηλώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με την πλήρωση των προϋποθέσεων της παρούσας, καθώς και το ποσό που αιτείται να λάβει στο πλαίσιο της παρούσας, εντός των ορίων των άρθρων 4 και 5 της παρούσας. Υπόδειγμα της αίτησης - δήλωσης περιλαμβάνεται στο Παράρτημα Ι, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.

4. Η είσοδος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» διενεργείται με τη χρήση των σχετικών διαπιστευτηρίων του TAXISnet της Α.Α.Δ.Ε..

5. Με την είσοδο στην εφαρμογή και την υποβολή της αίτησης, η επιχείρηση πιστοποιεί την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων και συναινεί στην επεξεργασία των διαθέσιμων στοιχείων της Α.Α.Δ.Ε., καθώς και των υποβαλλόμενων στοιχείων, προς το σκοπό προσδιορισμού του τελικού ύψους ενίσχυσης. Επιπροσθέτως, ελέγχεται αυτοματοποιημένα και ως προϋπόθεση η δήλωση λογαριασμού - ΙΒΑΝ από την επιχείρηση στην επιλογή «Μητρώο και επικοινωνία» του myAADE της Α.Α.Δ.Ε., η συντακτική εγκυρότητά του, καθώς και η επαλήθευσή του από το αντίστοιχο ίδρυμα πληρωμών.

6. Για τη συμπλήρωση της εικόνας της επιχείρησης και τον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης, η Α.Α.Δ.Ε. δύναται να αποτυπώνει στην πλατφόρμα λοιπές πληροφορίες, που τηρούνται στα ηλεκτρονικά αρχεία της ή αποστέλλονται σε αυτή από άλλους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

Διαδικασία χορήγησης της ενίσχυσης

1. Η αιτούσα επιχείρηση ενημερώνεται ψηφιακά από την Α.Α.Δ.Ε. αναφορικά με την καταρχήν έγκριση ή την απόρριψη της αίτησής της. Σε περίπτωση απόρριψης, η αιτούσα επιχείρηση δύναται να υποβάλει στην πλατφόρμα «myBusinessSupport» αίτημα επανεξέτασης, εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ως άνω ενημέρωση. Η Διεύθυνση Κρατικής Αρωγής του Υπουργείου Οικονομικών απαντά στο αίτημα επανεξέτασης, βάσει των στοιχείων και πληροφοριών που αιτείται και λαμβάνει από την Α.Α.Δ.Ε., σύμφωνα με το παρόν άρθρο. Σε περίπτωση καταρχήν έγκρισης, η αιτούσα επιχείρηση ενημερώνεται σχετικά και καλείται να υποβάλει, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «myBusinessSupport», το δικαιολογητικό που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 9 της παρούσας, σχετικά με την πλήρωση των προϋποθέσεων της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 3 της παρούσας, προκειμένου να οριστικοποιηθεί η έγκριση της αίτησης.

2. Το ποσό της ενίσχυσης, που υπολογίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 4 και 5 της παρούσας, καταβάλλεται εφάπαξ στον τραπεζικό λογαριασμό ΙΒΑΝ της δικαιούχου επιχείρησης που δηλώνεται στην επιλογή «Μητρώο και επικοινωνία» του myAADE της Α.Α.Δ.Ε..

3. Η Α.Α.Δ.Ε., βάσει των στοιχείων που έχουν υποβληθεί στην πλατφόρμα «myBusinessSupport», επεξεργάζεται τα στοιχεία και τα διασταυρώνει με άλλα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της και στη συνέχεια πριν από την πληρωμή δημιουργεί:

α) Αναλυτική κατάσταση δικαιούχων σε ηλεκτρονική μορφή, με βάση τα στοιχεία των δικαιούχων, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο ή επωνυμία, πατρώνυμο, Α.Φ.Μ.), τον κωδικό του τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή IBAN, τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός (προαιρετική πληροφορία) και το δικαιούμενο ποσό. Η ηλεκτρονική μορφή της κατάστασης αυτής είναι επεξεργάσιμη από την εταιρία «Διατραπεζικά συστήματα Α.Ε.» (ΔΙΑΣ Α.Ε.) προς την οποία και διαβιβάζεται.

β) Συγκεντρωτική κατάσταση δικαιούχων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή που περιλαμβάνει το συνολικό προς πληρωμή ποσό, ολογράφως και αριθμητικώς, το πλήθος των συναλλαγών καθώς και το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ Α.Ε.) σύμφωνα με την 109/12-3-2019 πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.

Διαδικασία καταβολής της ενίσχυσης

1. Η ηλεκτρονική μορφή της αναλυτικής κατάστασης της περ. α της παρ. 3 του άρθρου 7 αποστέλλεται με ασφαλή τρόπο προς τη ΔΙΑΣ Α.Ε. Η ίδια πληροφόρηση κοινοποιείται στη Γ.Δ.Ο.Υ. του Υπουργείου Οικονομικών.

2. Η συγκεντρωτική κατάσταση της περ. β της παρ. 3 του άρθρου 7 αποστέλλεται, μέσω της Γ.Δ.Ο.Υ. του Υπουργείου Οικονομικών, στη Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους η οποία εκδίδει, βάσει αυτής, ειδική εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος για χρέωση του λογαριασμού του ΕΔ No 200 «Ελληνικό Δημόσιο Συγκέντρωση Εισπράξεων - Πληρωμών» και την πίστωση του ενδιάμεσου λογαριασμού του Ελληνικού Δημοσίου με ΙΒΑΝ GR22 0100 0230 0000 0242 1220 698 με ονομασία «Πληρωμές ΕΔ με τη μεσολάβηση της ΔΙΑΣ Α.Ε.» που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος με α) το συνολικό ποσό προς τους δικαιούχους και β) με το ποσό που αφορά το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ Α.Ε.), σύμφωνα με την 109/ 12-3- 2019 πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος. Η Τράπεζα της Ελλάδος εξουσιοδοτείται για την κάλυψη του ανά συναλλαγή κόστους προς τρίτους.

Ύστερα από την έγκριση της Διεύθυνσης Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία παρέχεται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, χρεώνεται ο λογαριασμός με ΙΒΑΝ GR22 0100 0230 0000 0242 1220 698 προκειμένου να διοδευθούν οι επιμέρους πληρωμές, με τη μεσολάβηση της ΔΙΑΣ Α.Ε. προς τους τραπεζικούς λογαριασμούς των τελικών δικαιούχων. Τυχόν υπόλοιπα στο λογαριασμό μετά την ολοκλήρωση της πληρωμής, μεταφέρονται με εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος από τη Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σε πίστωση του λογαριασμού με ΙΒΑΝ GR71 0100 0230 0000 0000 0200 211 και λογιστικοποιούνται ως έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού.

3. Τα ποσά που απέτυχαν να πληρωθούν επιστρέφουν στον λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου με IBAN GR71 0100 0230 0000 0000 0200 211 με αιτιολογία κίνησης τον ειδικό κωδικό πληρωμής της ΔΙΑΣ Α.Ε. και λογιστικοποιούνται ως έσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού.

Για τις αποτυχούσες πληρωμές, η Α.Α.Δ.Ε. ενημερώνει σχετικά τους δικαιούχους, ώστε να διορθώσουν τον τραπεζικό λογαριασμό ΙΒΑΝ στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση του TAXISnet της Α.Α.Δ.Ε., προκειμένου να διενεργηθεί δεύτερος κύκλος πληρωμών, ακολουθώντας εκ νέου τα βήματα της παραπάνω διαδικασίας (έγκριση πιστώσεων, δημιουργία νέας κατάστασης από Α.Α.Δ.Ε., μεταφορά ποσού στον ενδιάμεσο λογαριασμό και πληρωμή ποσών μέσω ΔΙΑΣ).

Ο δεύτερος κύκλος πληρωμής για τις αποτυχούσες πληρωμές είναι τελικός και πραγματοποιείται εντός του τρέχοντος έτους.

4. Η εμφάνιση των σχετικών πληρωμών στη δημόσια ληψοδοσία πραγματοποιείται με την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων από τη Γ.Δ.Ο.Υ. του Υπουργείου Οικονομικών.

5. Τα δικαιολογητικά για την έκδοση των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων ορίζονται τα ακόλουθα:

α) η παρούσα απόφαση,

β) η απόφαση του Υπουργού για την έκδοση του συμψηφιστικού χρηματικού εντάλματος,

γ) η συγκεντρωτική κατάσταση της περ. β της παρ. 3 του άρθρου 7,

δ) αντίγραφο της ειδικής εντολής προς την Τράπεζα της Ελλάδος και αντίγραφο κίνησης (extrait) της Τράπεζας για τη χρέωση του λογαριασμού Νο 200.

Για την πληρωμή της εν λόγω ενίσχυσης, η ειδική εντολή πληρωμής του παρόντος άρθρου επέχει θέση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης.

Υποχρεώσεις δικαιούχων - Κυρώσεις

1. Οι επιχειρήσεις, οι οποίες ενημερώνονται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 7 για την καταρχήν έγκριση της αίτησής τους, οφείλουν να υποβάλουν, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «myBusinessSupport», εντός εννέα (9) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων της παρ. 2 του άρθρου 6, βεβαίωση από ορκωτό λογιστή -ελεγκτή της επιχείρησης ότι η επιχείρηση παρέλαβε ή μετέφερε πυρηνόκαρπα και γιγαρτόκαρπα αγροτικά προϊόντα το έτος 2020 σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% του συνόλου των παραλαβών ή μεταφορών της και στην περίπτωση επιχειρήσεων παραγωγής υλικών συσκευασίας ότι η επιχείρηση πούλησε υλικά συσκευασίας που προορίζονται για συσκευασίας πυρηνόκαρπων και γιγαρτόκαρπων σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% του συνόλου των πωλήσεων υλικών συσκευασίας, προ-κειμένου να ολοκληρωθεί η καταβολή.

2. Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς της μεταποίησης και εμπορίας γεωργικών προϊόντων υποχρεούνται να μην μετακυλούν εις ολόκληρον ή μερικώς στους πρωτογενείς παραγωγούς τη χορηγούμενη δυνάμει της παρούσας ενίσχυση.

3. Σε περίπτωση που οι επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται σε περισσότερους του ενός τομείς στους οποίους ισχύουν διαφορετικά ανώτατα όρια ενίσχυσης, σύμφωνα με τους Κανονισμούς (ΕΕ) της Επιτροπής σχετικά με την εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας («de minimis»), διασφαλίζουν με κατάλληλα μέσα όπως ο λογιστικός διαχωρισμός, ότι για καθεμία από τις δραστηριότητες αυτές τηρείται το σχετικό ανώτατο όριο.

4. Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να υποβάλουν κάθε στοιχείο, έγγραφο ή άλλη πληροφορία τους ζητηθεί αρμοδίως, ιδίως, για τον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης.

5. Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο της επιχείρησης από τη φορολογική διοίκηση ή άλλο αρμόδιο όργανο ελέγχου διαπιστωθεί μη τήρηση των όρων της παρούσας, υπέρβαση του ανώτατου ορίου ενίσχυσης, σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 5, ή υποβολή ψευδών στοιχείων, και προκύπτει ότι η επιχείρηση δεν είναι δικαιούχος ή είναι δικαιούχος μικρότερου ποσού από το χορηγηθέν ποσό, ζητείται η άμεση επιστροφή του συνόλου της χορηγηθείσας ενίσχυσης ή του υπερβάλλοντος ποσού της ενίσχυσης κατά περίπτωση, εντόκως από την ημερομηνία που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου, σύμφωνα με την κείμενη σχετική εθνική και ενωσιακή νομοθεσία. Το σύνολο της χορηγηθείσας ενίσχυσης ή το υπερβάλλον ποσό της ενίσχυσης, κατά περίπτωση, βεβαιώνεται και εισπράττεται κατά τις διατάξεις του ν. 4978/2022 «Κύρωση Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων» - Κ.Ε.Δ.Ε. (Α' 190).

6. Όλα τα σχετικά δικαιολογητικά και παραστατικά στοιχεία τηρούνται από την επιχείρηση σε ειδική μερίδα για δέκα (10) χρόνια από την ημερομηνία καταβολής της ενίσχυσης και τίθενται στη διάθεση των αρμοδίων οργάνων του Δημοσίου ή των αρμοδίων οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον ζητηθεί σχετικός έλεγχος, ανεξαρτήτως αν από άλλες διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας δεν υποχρεούνται στη διατήρηση των δικαιολογητικών και παραστατικών. Τα ανωτέρω στοιχεία και δικαιολογητικά έγγραφα διατηρούνται υπό τη μορφή πρωτοτύπων, ή αντιγράφων των πρωτοτύπων ή σε κοινώς αποδεκτούς φορείς δεδομένων, περιλαμβανομένων των ηλεκτρονικών εκδόσεων των πρωτότυπων εγγράφων ή εγγράφων που υπάρχουν μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.

7. Σε περίπτωση υπόνοιας καταστρατήγησης των διατάξεων ή υποβολής δηλώσεων με ψευδή ή ανακριβή στοιχεία που τροποποιούν το ύψος των ακαθάριστων εσόδων, του κύκλου εργασιών ή δεν αποτυπώνουν ορθά την κατάσταση λειτουργίας των επιχειρήσεων με σκοπό, είτε την υπαγωγή της αιτούσας στις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 4859/2021 (Α' 228), είτε τον υπολογισμό μεγαλύτερου ποσού ενίσχυσης, η Α.Α.Δ.Ε. δύναται:

i. να μην εγκρίνει προσωρινά την αίτηση για τη χορήγηση της ενίσχυσης και να ενημερώσει τη Γ.Δ.Ο.Υ. του Υπουργείου Οικονομικών για τις κατά νόμο ενέργειές της,

ii. να μην καταβάλει σε λογαριασμούς δικαιούχων ποσά για τα οποία υπάρχουν υπόνοιες καταστρατήγησης των διατάξεων ενημερώνοντας σχετικά τις αρμόδιες υπηρεσίες,

iii. να κοινοποιεί τα ευρήματα στον Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος για την εξακρίβωση πιθανής απόπειρας τέλεσης οικονομικών εγκλημάτων σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου,

iv. να προβαίνει κατά την κρίση της στις δέουσες ενέργειες συμμόρφωσης ή ελέγχου.

Παρακαλώ δείτε παρακάτω το επισυναπτόμενο φεκ.

Πηγή: https://www.agro24.gr/agrotika/proionta/georgia/dendrokipeytika/eos-21/11-aitiseis-enishysis-epiheiriseon-imathias-pellas

 



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑΦΕΚ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ

Διεύθυνση: Ι. ΦΑΡΜΑΚΗ 2,
Τ. Κ. 50131 ΚΟΖΑΝΗ,
chambers@otenet.gr
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2461041693, 2461034669
Fax: 2461033976, 2461033356

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Δευτέρα έως Παρασκευή:
07:00 – 15:00

© 2018 Επιμελητήριο Κοζάνης     Web Design & Development SGA.GR