ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ - Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για το branding, από 10 Έλληνες experts!

Το «branding» αποτελεί μια έννοια που απασχολεί ολοένα και περισσότερο τις επιχειρήσεις. Τι είναι όμως αυτό, ποιος ο ρόλος του και πώς πρέπει να διαμορφώνεται η στρατηγική γύρω από τη συγκεκριμένη διαδικασία; Το epixeiro.gr αναζήτησε απαντήσεις, σε αυτά και σε άλλα ερωτήματα, από δέκα Έλληνες ειδικούς του χώρου. Ιδού οι απαντήσεις τους.

Τι είναι το branding και ποια η σημασία του στη σημερινή εποχή;

Branding ονομάζουμε το σύνολο των ενεργειών που κάνει ένα brand στα σημεία επαφής του με το κοινό του, με στόχο το κοινό να διαμορφώσει μια σαφή αντίληψη γι’ αυτό. Σε μια εποχή δε που ο όγκος των μηνυμάτων που δεχόμαστε είναι τεράστιος από όλο και μεγαλύτερο αριθμό πηγών, η αντίληψη που έχουμε για ένα brand παίζει σημαντικό ρόλο στις επιλογές μας, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι περισσότερες από αυτές είναι αποτέλεσμα συναισθηματικών παρορμήσεων. [Γιώργος Καραγιάννης, Founding Creative Partner, 2yolk Branding & Design]

Υπάρχουν κάποια βασικά ερωτήματα τα οποία θα βοηθήσουν μια επιχείρηση να καθορίσει το branding της;

Τα ερωτήματα είναι πολλά και διαφέρουν ανά περίπτωση. Πάντα όμως ξεκινάμε με το όραμα και την αποστολή της επιχείρησης καθώς και την απόφαση για τον τρόπο που προσδιορίζει και περιγράφει την αγορά στην οποία θα κινείται η μάρκα ή οι μάρκες της. Αυτές οι απαντήσεις θα αποτελέσουν την πρώτη βάση για να χτιστεί μια αποτελεσματική στρατηγική διαχείρισης του χαρτοφυλακίου προϊόντων και υπηρεσιών της επιχείρησης, μια αποτελεσματική αρχιτεκτονική branding και μια πειστική και διακριτή πρόταση της μάρκας ή των μαρκών της επιχείρησης προς το κοινό. [Γιώργος Αναστασιάδης, Managing Partner, MILK Branding Professionals]

Ποιοι τομείς και χαρακτηριστικά μιας επιχείρησης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στο branding;

Καθώς το branding είναι ένας από τους σημαντικότερους αρωγούς της ταυτότητας και χαρακτήρα ενός brand, πάντα χρειάζεται ανάλυση της αγοράς στην οποία απευθύνεται το εκάστοτε brand που καταλήγει στη δημιουργία στρατηγικής όπου βασίζεται και ο σχεδιασμός της ταυτότητάς του. Η ανάλυση αυτή λαμβάνει υπόψιν της τη θέση που κατέχει η εκάστοτε επιχείρηση στην αγορά, τους στόχους που θέτει για το μέλλον, το κοινό στόχο της, τον ανταγωνισμό της καθώς και το είδος της επιχείρησης. [Θεοφάνης Απατάγγελος, Managing Director, Kommigraphics]

Πώς διαφοροποιείται το branding ανάλογα με τη γενιά ή το κοινό στο οποίο στοχεύει μια επιχείρηση;

Η ουσία του branding είναι να δημιουργήσει μια στέρεα βάση πάνω στην οποία θα χτιστεί η εικόνα και η επικοινωνία ενός brand, πάντα σε σχέση με τους επιχειρηματικούς στόχους που (θα έπρεπε να) έχει θέσει. Οι αρχές για τη δημιουργία αυτής της βάσης είναι παρόμοιες, όποιο και αν είναι το κοινό του brand: καθορισμός του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, τοποθέτηση στην αγορά και δημιουργία υπεραξίας. Αυτά που διαφοροποιούνται ανάλογα με το κοινό είναι τα μηνύματα και η επικοινωνία, τα οποία προσωπικά θεωρώ ότι έπονται της βασικής λειτουργίας του branding. [Σπύρος Δρακάτος, Founder & Creative Director, Spir.to Branding + Design]

Ποιος είναι ο ρόλος και η επίδραση του branding στο θέμα της διαφήμισης;

Η επικοινωνία ενός brand με τον έξω κόσμο, από τη στιγμή της γέννησής του μέχρι την ωρίμανσή του και την καθιέρωσή του στη συνείδηση του κοινού, είναι μια σκυταλοδρομία. Το branding - με την στρατηγική, το design και το όνομα - διαμορφώνει τα βασικά στοιχεία του χαρακτήρα ενός brand στα μάτια του κόσμου. Αν αυτή η βάση είναι αφηρημένη, αδύναμη ή αμήχανη, τότε η διαφήμιση, που παίρνει τη σκυτάλη στη συνέχεια, δυσκολεύεται στο έργο της να βοηθήσει το brand να αναπτυχθεί. Γιατί η διαφήμιση έρχεται για να βοηθήσει αυτόν τον χαρακτήρα να εκφραστεί σε διαφορετικά μέσα και περιστάσεις, δίνοντας αφορμές στο κοινό να το αγαπήσει · και πόσες φορές έχουμε καταφέρει να αγαπήσουμε κάποιον του οποίου η έκφραση δείχνει χαρακτήρα ανισόρροπο ή αδιάφορο; [Κώστας Καπαρός, Creative director & founder, Caparo design crew]

Ποια η σχέση του branding με το marketing; Πώς ο ένας τομέας υποστηρίζει τον άλλον;

Μπορεί η σχέση τους να είναι αμφίδρομη και συνυφασμένη, ωστόσο, στη σύγχρονη οικονομία, βλέπουμε πολλές εταιρείες να αναπτύσσονται με ανύπαρκτο branding αλλά με πολύ καλό marketing. Το αντίθετο δεν το συναντούμε ποτέ. Αυτό είναι μία πραγματικότητα που δείχνει και την ιδιαίτερη σχέση των δύο τομέων. Στη μελέτη του branding πρέπει να λαμβάνεται πάντα υπόψη και το brief του marketing. [Γιάννης Γουγούλιας, Designer, Beetroot]

Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι εταιρείες γύρω απ το θέμα του branding τους;

Να μην επικοινωνούνται οι αξίες του brand τους σωστά, να μην υπάρχουν κανόνες και συνέπεια στην εικόνα (brand guidelines), κακό λογότυπο, έλλειψη διαχρονικότητας κ σοβαρότητας. [Σοφία Γεωργοπούλου, Brand Identity Designer, Freelance Graphic Designer]

Ποια είναι τα σημαντικότερα branding trends αυτή την εποχή;

Το σπουδαιότερο branding trend σήμερα είναι η αμφίπλευρη επικοινωνία του brand με το κοινό του. Τα online communities έχουν τον πρώτο λόγο στην επικοινωνία μέσα από τα social media. To brand οφείλει να δείξει τη αυθεντικότητά του, την ειλικρίνεια και τη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό του, να διεισδύσει στην καθημερινότητά του κοινού του και να μοιράζεται την ανθρώπινη δίψα για αληθινές σχέσεις. Βασικός άξονας στο story telling είναι η ταύτιση και η εμπιστοσύνη. [Γιώργος Πιζάνης, Creative Director, INK Design]

Μπορεί το branding να έχει σημαντική επίδραση στις πωλήσεις;

Σαφώς και μπορεί. Το branding είναι η πρώτη επαφή που έχει ο καταναλωτής με το προϊόν ή την υπηρεσία. Είναι αυτό που θα σου τραβήξει το βλέμμα και που σε συνδυασμό με την ποιότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας, θα οδηγήσει σε εύκολη αναγνώριση και - γιατί όχι - και επαναληπτική πώληση. Επίσης, δεν είναι λίγες οι φορές που παρατηρούμε να αγοράζεται ένα προϊόν αποκλειστικά λόγω του σχεδιασμού του. [Χρήστος Γκόλφης - Art Director, Till noon]

Βάσει της εμπειρίας σας, αποτελεί το branding προτεραιότητα των ελληνικών επιχειρήσεων; Ποια η συμβουλή σας;

Οι νεότεροι Έλληνες επιχειρηματίες γνωρίζουν καλύτερα την δυναμική του branding σε σχέση με τις παλαιότερες επιχειρήσεις. Το branding είναι μια εργασία που απαιτεί εμπειρία, οργάνωση και ταλέντο. Μία επιχείρηση ή ένα προϊόν γίνεται πιο ελκυστικό όταν έχει σχεδιαστεί σωστά από επαγγελματίες γραφίστες. [Κατερίνα Παπαναγιώτου - Founder & Creative director, MNP]

 

Χρήστος Κοτσακάς: Δημοσιογράφος - Senior Editor, epixeiro.gr
 
Πηγή: epixeiro.gr 

 



ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ

Διεύθυνση: Ι. ΦΑΡΜΑΚΗ 2,
Τ. Κ. 50131 ΚΟΖΑΝΗ,
chambers@otenet.gr
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2461041693, 2461034669
Fax: 2461033976, 2461033356

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Δευτέρα έως Παρασκευή:
07:00 – 15:00

© 2018 Επιμελητήριο Κοζάνης     Web Design & Development SGA.GR